افرادی که بنا به هر علتی در طی زندگی و در سنین مختلف دندان‌های خود را از دست می‌دهند، کاشت ایمپنلت می‌تواند جایگزین مناسبی برای آنها شود. این ساختار از جنس تیتانیوم است که در داخل استخوان فک کار گذاشته می‌شود و روکش یا پروتز روی آن قرار می‌گیرد.

بیمار متقاضی ایمپلنت باید از سلامت نسبی برخوردار باشد. افرادی که بیماری ضعیف کننده سیستم ایمنی بدن دارند، مشکل شدید قلبی، دیابت کنترل نشده و بیماری لثه و دهان دارند، ممکن است کاندیداهای خوبی برای انجام ایمپلنت نباشند.

ایمپلنت مزیت‌های زیادی دارد. یکی از مهم‌ترین آنها این است که در این درمان به تراشیدن دندان‌های کناری نیازی نیست. در واقع هیچ کاری با سایر دندان‌ها ندارد و آسیبی به آنها نخواهد رسید. با کاشت ایمپلنت فرد صاحب دندانی می‌شود که با دندان‌های طبیعی فرقی ندارد و مانند یک دندان معمولی می‌توان از آن استفاده کرد و درگیری و مشکلی با آن نخواهد داشت. به جز ورم و درد بعد از ایمپلنت که به کیفیت استخوان و واکنش بافت لثه بیمار بستگی دارد، عوارض دیگر کمتر مشاهده خواهد شد.

انتخاب برند ایمپلنت نیز مهم است. برندها هر کدام کیفیت متفاوت و قیمت‌های مختلفی دارند. ایمپلنت‌های با کیفیت طول عمر بیشتری دارند. در کلینیک تخصصی دیبا از ایمپلنت‌های سوئیسی برای بیماران استفاده می‌شود که از بهترین ایمپلنت‌ها در دنیا هستند. کاشت ایمپلنت در کلینیک دیبا علاوه بر کیفیت آن، دارای مزایای دیگری نیز است که با مراجعه به این کلینیک می‌توانید از آن برخودار شوید.

کاربردهای ایمپلنت‌های دندانی کدام است؟

همان طور که گفتیم، کاربرد اصلی ایمپلنت دندانی جایگزین شدن آن به جای دندان از دست رفته است. صاحب دندان شدن با ایمپلنت هم مشکلات دهانی و فکی را رفع می‌کند و هم این که زیبایی را به چهره باز خواهد گرداند، به ویژه اگر ایمپلنت جایگزین دندان‌های جلویی شود. در مواردی برای از میان برداشتن فاصله بین دندان‌ها از ایمپلنت استفاده می‌شود. اگر دندان‌های کناری طبیعی باشند، فاصله بین دندان‌های جلو به دلیل از دست رفتن دندان با ایمپلنت قابل جبران است.

افرادی که دندان‌های زیادی را از دست داده‌اند، ایمپلنت می‌تواند درمان خوبی باشد. تعداد دندان‌هایی که برای یک فرد استفاده می‌شود، پس از معاینه و بررسی دندان‌ها و فک توسط دندانپزشک متخصص تعیین می‌شود.

در بهترین حالت پس از کشیدن بهتر است برای کاشت ایمپلنت اقدام شود. گرفتن نتیجه مثبت از کاشت ایمپلنت 95 درصد است، یعنی در بیشتر موارد نتیجه مطلوب عاید بیمار خواهد شد. اگر دندان از دست رفته عفونتی نداشته و استخوان زیادی در اثر عفونت از دست نرفته باشد، ایمپلنت بهتر عمل خواهد کرد. البته در مواردی کار ایمپلنت با تزریق پودر استخوان انجام می‌شود که توسط دندانپزشک تشخیص داده می‌شود.

در صورتی که دندان‌های خلفی از بین بروند، به دلیل این که این دندان‌ها چند ریشه دارند، بهتر است برای کاشت ایمپلنت حدود 6 هفته بعد اقدام شود. بعد از کشیدن دندان، استخوان لثه کمی تحلیل می‌رود و دندانپزشک تا حد امکان شرایط را برای ایمپلنت فراهم خواهد کرد.

افرادی که با دندان‌های مصنوعی متحرک نمی‌توانند کنار بیایند، ایمپلنت گزینه بهتری برای آنها خواهد بود. زیرا ثابت است و هیچ فرقی با دندان طبیعی ندارد، تنها به مراقبت بیشتری نیاز دارد. ظاهر و کارکرد ایمپلنت با دندان طبیعی هیچ فرقی ندارد.

همان طور که می‌دانید یکی دیگر از جایگزین‌های دندان‌های از دست رفته که سال‌ها است در دندانپزشکی کاربرد دارد، روش بریج است. اما در این روش از دندان‌های کناری و تراشیدن آنها استفاده می‌شود. اما ایمپلنت هیچ کاری به دندان‌های مجاور بیمار ندارد و مستقل در لثه کار گذاشته می‌شود.

شما می‌توانید برای انجام ایمپلنت دندانی به کلینیک تخصصی دیبا مراجعه کنید و صاحب دندان‌هایی طبیعی با کیفیتی بی نظیر شوید.