جراحی پیشرفته لثه

بیماری‌های لثه جزء مشکلاتی هستند که اگر به سرعت و به موقع توسط پزشک متخصص تشخیص داده شوند، درمان آنها ساده و در بسیاری موارد قابل پیشگیری است. اما اگر درمان آنها به تعویق بیفتد ممکن است به مشکلات جدی تبدیل شوند. بیماری‌های لثه ممکن است با درد و التهاب و گاهی نیز با خونریزی و همچنین بوی بد دهان همراه باشند. در موارد شدید حتی ممکن است مشکلات بازگشت ناپذیر باشند و به استخوان آسیب وارد کنند و موجب از بین رفتن دندان‌ شوند.

بیمار هرگز نباید بگذارد که مشکلات و بیماری‌های لثه پیشرفت کنند و با مراجعه به دندانپزشکان متخصص باید جلوی پیشروی این مشکلات را بگیرد. به دلیل این که بیماری‌های لثه در موارد شدید نیاز به جراحی پیدا می‌کنند. جراحی لثه با پروسه‌های پیشرفته جراحی پلاستیک شامل ترمیم و بازسازی بافت نرم و سخت و ایمپلنت امکان پذیر می‌شود. حتی تحلیل‌های شدید نیز با جراحی قابل رفع خواهند بود.

انواع جراحی‌های پیشرفته لثه کدامند؟

پیوند لثه: در این جراحی دندانپزشک بافت لثه را از روی استخوان‌ها برمی‌دارد و با تمیز کردن جرم‌ها و پلاک‌ها دوباره آن را سر جایش پیوند می‌زند. در این جراحی فضایی برای رشد باکتری‌ها میان لثه و دندان باقی نمی‌ماند و تا مدت‌ها لثه سلامت می‌ماند.

خراشیدن لثه: در این جراحی بافت‌های عفونی را از روی لثه می‌خراشند و همین کار موجب بازیافتن سلامت لثه می‌شود.

پیوند استخوان: در زمان جراحی گاهی نیاز است که بافت استخوان به لثه پیوند زده شود که به طور معمول از استخوان خود بیمار یا بانک اهدای استخوان برای این کار استفاده می‌شود. در مواردی نیز از استخوان مصنوعی برای پیوند استخوان استفاده می‌کنند. پیوند استخوان در لثه موجب استحکام دندان‌ها می‌شود.

پیوند بافت نرم لثه: اگر لثه بیمار تحلیل رفته باشد، برای تقویت آن از این جراحی استفاده می‌شود. برای این جراحی به طور معمول از سقف دهان خود فرد بافت را بر می‌دارند و به قسمت مورد نظر که تحلیل رفته است پیوند می‌زنند.

بازسازی بافت لثه: در این جراحی از شیوه‌ای خاص استفاده می‌شود که با تحریک بافت لثه و استخوان انجام می‌شود. با بلند کردن لثه از روی استخوان‌ها، تکه‌ای پارچه توری میان استخوان و لثه گذاشته می‌شود تا رشد بافت لثه هدایت شده انجام شود. به این ترتیب که جلوی رشد آن در فضایی که استخوان باید رشد کند گرفته شود. با این کار فضای کافی برای رشد استخوان و بافت‌های آن ایجاد خواهد شد.

بازسازی استخوان: با این جراحی می‌توان سوراخ‌هایی را که در اثر تحلیل استخوان در فک ایجاد شده است  رفع کرد و به این ترتیب جلوی رشد باکتر‌ی‌ها را گرفت.

افزایش طول تاج دندان: در این جراحی همان طور که از نام آن پیدا است تاج دندان افزایش داده می‌شود، اما به این ترتیب که با برش دادن بافت اضافه لثه و استخوان بخش بیشتری از دندان دیده می‌شود و این طور به نظر می‌رسد که طول دندان بلند شده است. دندانپزشکان از این ترفند برای زیبایی لبخند نیز استفاده می‌کنند.

جراحی لثه با لیزر: در این روش که خود نوعی جراحی محسوب می‌شود، به وسیله دستگاه لیزر بافت ملتهب لثه را حذف می‌کنند. پس از آن با جرم گیری همان طور که می‌دانید جرم‌ها و پلاک‌ها تمیز می‌شوند و دندان سالم و سلامت نمایان خواهد شد.

برای انجام تمام جراحی‌های پیشرفته لثه می‌توانید به کلینیک تخصصی دیبا مراجعه کنید و مراجعه زود هنگام و به موقع شما، به طور قطع هزینه‌های کمتری را برای شما در بر خواهد داشت. همیشه مشکلات دهان و دندان و به ویژه لثه را جدی بگیرید و در درمان آنها کوتاهی نکنید. هر چقدر رفتن به کلینیک را به تعویق بیاندازید، مشکلات ساده شما به مشکلات حادتر با درمان‌های طولانی‌تر تبدیل خواهند شد.

ویژگی های شاخص کلینیک ما

  •  داشتن نیرو های متخصص و باتجربه
  •  داشتن محیطی مناسب و ارام
  •  مدیریت عالی کلینیک و سازمان
  •  نوبت دهی سریع و پشتیبانی عالی